Februar 2025: Masterclass om bæredygtig transformation i fødevareindustrien

For dig, der arbejder som CEO, COO, CMO, QA/QC eller CTO i fødevareindustrien eller CXO i detailhandlen

Fødevareindustrien står over for en nødvendig transformation. Klodens ressourcer bliver mere og mere knappe, forbrugerne stiller sig kritiske over for industriens tilgang til alt fra overproduktion, madspild/-tab og konventionel brug af ressourcer, og EU ligger ikke på den lade side, når det gælder nye krav og love til fødevareindustrien. Derfor er fødevarevirksomhedernes evne til at forstå behovet for at igangsætte en transformationsproces alfa og omega for deres overlevelse. Intet mindre.

Mads Clemmensen og Mads Marschall fra FoodExperts, hjælper virksomheder i fødevarebranchen bl.a. med at identificere unikke forretningsmuligheder inden for dette felt, har vi lavet en masterclass målrettet danske fødevareproducenter. Sammen med nogle af de dygtigste kokke og fødevareeksperter i verden arbejdes der intenst på at vise, hvordan sidestrømme kan valoriseres, integreres og præsenteres på en smagsmæssig og appetitlig måde, så forbrugeren vil vælge de nye produkter til af både klimamæssige, men også smagsmæssige og oplevelsesmæssige grunde.

Anna Thygesen og Josephine Nordahl fra WeDoCommunication zoomer ind på vigtigheden af at gribe kommunikationen an strategisk og præsenterer og underviser i effektive metoder til at kommunikere bæredygtige initiativer og transformationer uden at skræmme forbrugere eller interessenter væk.


Du bliver meget klogere på at:

  • Forstå nødvendigheden for en bæredygtig transformation 
  • Identificere unikke forretningsmuligheder som understøtter en ny og bæredygtig retning 

Det tager du med dig:

  • Gode og relevante cases fra fødevarevirksomheder, der er i gang med transformation
  • Værdifulde input til dit strategiske arbejde med at genopfinde virksomhedens formål og dermed indtjeningspotentiale
  • Relevante værktøjer til selv at identificere netop jeres forretningsmuligheder
  • Afgørende viden om risikovurdering, positionering og branding
  • Værdifulde trends inden for forbrugeradfærd

Casehistorie: 
Food Experts har bl.a. hjulpet Royal Greenland med et mere effektivt og bæredygtigt valoriseringssystem til optimering af sidestrømmene fra fiskeindustrien. Vi skal have omdannet disse til salgbare produkter, da helt op til 70% af volumen af de fisk og skaldyr, vi fanger, ender som lavværdiprodukter eller affald i dag. Når vi ser på Royal Greenland’s fantastiske forsyningskæde og produkter i dag, skal vi i fremtiden være mere opmærksomme på, at sidestrømme som ben, brusk og skaller således et skattekammer af nærings- og smagsstoffer som peptider, polyfenoler, proteiner, fedt og mineraler, som kan danne basis for en række innovative og velsmagende ingredienser, koncepter og produkter. De seneste forbrugerdata og kulinariske trends tyder således på, at der ligger store, uopdyrkede muligheder i at undersøge sidestrømmenes potentialer i fremtiden, og upcycle rejeskaller og afskær fra affald til nye fødevarer. Til gavn for klimaet, samfundet, fødevarevirksomhedernes indtjening og kunder samt forbrugerne. 

Det praktiske:

Dato: 17. februar 2025 i Århus eller 19. februar 2025 i København

Tidspunkt: 9.00 – 15.00

Lokation: BLOX i København eller Agro Food Park i Aarhus N

Forplejning: Bæredygtig frokost med upcyclede produkter

Antal deltagere: Maks 10 deltagere

Undervisere: 

  • Mads Marschall, FoodExperts
  • Mads Clemmensen, FoodExperts
  • Anna Thygesen, WeDoCommunication
  • Josephine Nordahl, WeDoCommunication

Pris: 8.500 DKK
Momsfritaget i henhold til momsloven.

Skriv til Josephine for at høre mere og/eller tilmelde dig: josephine@wedocommunication.dk / +45 5360 1499