Man skal ikke kommunikere bare for at kommunikere.
Virksomheder og organisationer bør arbejde strategisk med deres kommunikation og brand, og dermed undgå at kommunikere i øst og vest. Det sikrer en rød tråd igennem al den kommunikation, der ryger over disken i virksomheden, uanset om det gælder PR, marketing, salg, ledelses- eller intern kommunikation.
Hvis der ikke er en strategisk rød tråd gennem hele brandet og alle kommunikationsindsatser, så vil alle skønne kræfter i værste tilfælde være spildte.
Udvikling af kommunikations- og brandingstrategier er både et svært og langsommeligt arbejde. Det kræver fokus, overblik og involvering af de rigtige kompetencer, både internt og eksternt. Der er ingen smutveje. Men når man først er i gang, behøver det ikke at være så kompliceret. Det handler om at vælge en strategi og trykke på gaspedalen når det gælder implementering.
En god kommunikationsstrategi er besværet værd: Den sætter mål, midler og retning for, hvor I vil hen? Hvorfor? og hvordan? Den gør prioriteringen af kommunikationsindsatser nemmere, og den tvinger hele organisationen til at fokusere på de samme mærkesager.
I WeDoCommunication har vi mange strategiske kilometer i benene, så uanset om det drejer sig om corporate kommunikation, ledelseskommunikation, forbruger- eller livsstilskommunikation, går vi til opgaven med samme ildhu og passion.
Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og sammen lægger vi en plan.