Langt de fleste virksomheder og organisationer har blinde vinkler, når det gælder egen performance inden for diverse kommunikationsdiscipliner.
Det kan være svært på forhånd at vurdere omfanget af alt det, der kan gå galt, når man søsætter fx en marketingkampagne. Man har ofte brugt masser af ressourcer både internt og eksternt på indsatsen, og alle har høje forventninger til et positivt arbejde som følge af mange timers hårdt arbejde.
Men nogle gange, så går det galt. Selv det bedste produkt eller den mest gennemarbejdede kampagne kan ende i en shitstorm eller få dårlig medieomtalt. Særligt hvis man ikke også gør sig den ulejlighed at tage den fiktive ”nej-hat” på og risikovurderer 360 grader rundt om det, man har tænkt sig at fyre ud over rampen.
I WeDoCommunication har vi mange års erfaring med strategisk risikovurdering og udvikling af worst case scenarier.
Vi tilbyder:
- Risikovurderinger af planlagte kommunikationsindsatser, herunder pressehistorier, marketingkampagner, produktlanceringer, strategiske samarbejder
- Udarbejdelse af realistiske worst case scenarier op imod planlagte kommunikationsindsatser, employer branding aktiviteter og diverse events
- Risikovurderinger af nye forretningskoncepter og forretningsudviklingsprojekter
Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og sammen lægger vi en plan.