Til trods for at mediernes seer-, lytter- og læsertal er støt faldende, og langt de fleste danskere generelt kommunikerer mere og mere på de sociale medier, så er god presseomtale og gode ”public relations” (PR) stadigvæk guld værd for langt de fleste virksomheder og organisationer.
Det er vigtigt for en virksomhed eller et brand at opbygge og styrke en sine relationer til offentligheden – herunder kunder, samarbejdspartnere, presse, samfundet og andre interessenter.
At lave succesfuld PR handler ikke om at promovere dig eller din virksomhed på den salgsagtige måde, men om at ramme den rigtige målgruppe med autentiske og troværdige budskaber, gerne med en samfundsmæssig relevans.
Effektiv og målrettet PR breder sig typisk ud over forskellige kommunikationskanaler – fx egne kanaler (hjemmeside, brochurer etc.) presse og sociale medier.
I WeDoCommunication hjælper vi jer med alt fra at finde den rigtige historie, vinkle og pitche den ind til de rigtige medier til at udvikle konkret indhold som fx. video, foto og tekster til jeres egne kanaler. Vi udvikler events, og vi finder også de rigtige samarbejdspartnere inden for fx CSR og charity.
Uanset om I har en professionel kommunikationsafdeling, eller om I ikke hidtil har prioriteret kommunikation som en strategisk disciplin, så står vi klar med rådgivning om alt inden for presserådgivning og PR.
I forhold til presserådgivning tilbyder vi:
- Udvikling af pressestrategier (generelt på virksomheder og specifikt på cases)
- Vinkling af historier
- Strategisk udvikling af historier
- Udarbejdelse af pressemeddelelser, briefs og notater
- Udarbejdelse af medielister
- Pitch til medie
I forhold til PR tilbyder vi:
- Udvikling af PR-strategier
- Corporate PR
- Lifestyle PR
- Forbruger-PR
- Community-opbygning og management
- PR-events
Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og sammen lægger vi en plan.